Juba
selle üüratult lühikese nädala jooksul olen saanud palju
huvitavaid tutvusi. Ma poleks osanudki arvata, et üksinda
reisides saab niivõrd huvitavate elamuste ja tutvuste osaliseks.
Näiteks vahetult enne lendu vestlesin, noore daamiga, kes töötab
maailmapangas arenguprojektidega. Loomulikult vahetasime facebooki
aadressi:) Lennujaamad, rongid ja kohvikud on hea koht tutvumiseks.
Inimesed tulevad ise suhtlema. Võimalik, et paljude puhul mängib
rolli ka aja sisustamine. See lõputu reisi ootamine, kuid tõeliselt
tülpinud nägudega inimesi on vähe näha.
Genfist
lahkudes paistis lennujaama aknast välja vaadates ääretult
maaliline vaade mäged taha loojuvale päikesele. Genf on linn, kuhu
ma tagasi tulen. Leppisime juba Zanega selles kokku, et kui järgmine
kord tulen siis ikka mitmeks nädalaks. Võtan kaasa kleidid, kingad
ja kosmeetika ning vallutame koos linna! Lisaks sellele pean ju
ikkagi oma uue kella saama Šveitsist! Tegelikult ma ei kujuta oma
elu ilma Zaneta ette. Meist on saanud head ja lähedased sõbrad.
Rahvus, vanus ning isegi vahemaa ei loe. Mõlemad oleme natukene
süüdimatud ja metsikud ning valmis oma eesmärkide nimel minema
läbi tulest ja veest. Me mõlemad armastame vabadust ja teame selle
kaotamise hinda. Lisaks kõigele on meil koos lihtsalt tore.
Peale
Genfi tervitas mind Brüssel oma tühjusega. Just tühjus on õige
sõna. Saabusin tõenäoliselt ühe päeva viimase lennuga, siis
ootas tühjus mind ilmatu suures hoones ees. Lennujaamas märasin
vaid mõnda üksikut töötajat või reisijat, enamik tulesid oli
kustunud. Ainsad, mis vilkusid ja natukenegi valgusid näitasid olid
reklaamplakatid ning viidad, kuhu peaks idee järgi suudnuma.
Jalutasin kiirustamata väljapääsu suunas, ise samal ajal mõeldes,
et kuidas saan järgmisesse peatuspunkti nimega Luxemburg. Jah,
internetist olin teinud väikesed tausta uuringud ning ka minu
kontaktisik sealt oli info saatnud, kuid ega mul ikka kindlat plaani
polnud. Loomulikult oli infopunkt suletud. Üritasin küsida infot
Avise autorendi boxist ja seal sain vastuseks: „We do not give any
info?“ Esimene mõte oli, et „welcome to Brussel“. Peale
sooja, sõbralikku ja külalislahket Šveitsi tundus see justkui
külma duššiga üle kallamine. Vaatasin suurte silmadega ja
küsisin: „I just want to know how to get to Luxembourg“. Töötaja
vaatas veel suuremate silmadega ja ütles: „We do not give any
info“ Leidsin, et pole mõtet piinata inimest, kes ei taha suhelda
ega oska vastata paarile lihtsale küsimusele. Suur tüdruk, natukene
mõelda ja küll ma saan ise hakkama. Kuna esialgse info põhjal
pidin rongiga selles suunas liikuma, siis sai mu ülesandeks otsida
vastav liiklusmärk ja suund. Leidsingi -1 korruselt avatud kassa ja
teatasin, et mul on vaja minna Luxemburgi. Töötaja arvas, et tahan
minna kohalikku Luxemburgi (Mul polnud õrna aimugi, et neid mitu
on). Selgitasin siis, et tahan minna real Luxembourg. Ok, pole
probleemi aga tema sinna pileteid ei müü ja üleüldse ei tea ta
öelda, kuidas ma sinna saan.
Sõitsin
siis rongiga Brüsseli viimasesse peatusesse ja väljusin. Minu
loogika ütles, et siin peab olema ometi infot. Kohates esimest
punases särgis tublit turvatöötajat korraldasin kohe ülekuulamise,
et kus ma asun ja kuidas ma saan Luxemburgi. Väga viisakas, inglise
keelt rääkiv, treenitud käsivartega noormees juhatas mind öökassa
juurde. Selgus, et rong õigesse Luxemburgi läheb alles hommikul
kell 5 läbi. Piletit ostes vestlesin kassapidajaga ning uurisin, et
milliste vaatamisväärsustega võiksin linnas samal ajal tutvuda.
Mehel tõusid need vähesedki juuksed püsti ja ta ütles, et see ei
ole üldse turvaline ning ma ei tohiks väljuda öökassa läheduses
olevate pinkide ning kaamerate juurest. Kuna mul Brüsseli kaarti
käepärast polnud ning asukoha tuvastamisega vaeva ei viitsinud
näha, otsustasin seda soovitust jälgida. Mõtlesin, et need mõned
tunnid mööduvad rahulikult. Tegelikul sain ma „tundma“ Brüsseli
tõelist elu ehk nägin ära oma silmaga kohalikud veidrikud,
asotsiaalid ja turvatöötajate tegevuse.
Kõige
pealt torkas silma „kassipapa“. Mees, kelle jalgrattal oli tõlla
moodi järelkäru jalgrattaga ning neid loomi paistis seal sees
olevat vähemalt kolm. Järgmiseks tuli vastu üks tumeda nahavärviga
nooremas keskeas naine, kelle kätega vehkimine jättis dirigeerimise
mulje. Hiljem see naine laulis ka ning pean tunnistama, et ta hääl
oli mahe ja musikaalne. Edasi toimus bomzide invasioon! Neid vajus
sisse kuus tükki ja kõik nad otsisid pingile kohta, et magama
jääda. Pole siin Brüsselis midagi teisiti, isegi bomzikud on
sarnased Tallinna omadele.
Kell
kaks ilmusid justkui maa alt välja neli punastes särkides tublit
turvatöötajat ja hakkasid inimeste pileteid kontrollima. Selgus, et
varahommikuste piletitega reisijad saavad jääda sisse ja ülejäänud
peavad lahkuma, sest raudteejaam suletakse. Lõpuks jäi meid sinna
kaksteist inimest, kooslus kirjum kui paabulinnu sabasuled.
Kui
kell 4.00 hommikul raudteejaam taas avati voolas sinna kogu see välja
aetud isikute kontingent tagasi ja sujuvalt lisandus veel igasugu
kirjusid olendeid. Jõudsin järeldusele, et Brüsseli raudteejaama
töötajatel peavad olema kohustuslike asjadena raudsed närvid ja
tubli tolerants absurdihuumori suhtes
Platvormi
ning oletava õige rongi leidsin ilusti ülesse. Edasi oli juba
keerulisem. Kui Šveitsis avanesid uksed nupule vajutades, siis siin
pidi mingist kummalisest kangist tõmbama. Nii ma siis seisin ukse
juures, suur hämming peegeldumas näos, kui lõpuk avas üks
miliaarse hoiakuga mees selle. Leidsin endale sobiva kupee, istusin
maha ja lõpuks tekkis siiski väikene kahtlus, et kas ma ikka olen
õiges ronigs. Samal ajal kui kupeest pea välja pistsin, möödus
sama militarist ning minu küsimusele: „Is this train going to
Luxembourg?“ Vastas ta noogutusega ning liikus edasi, ma jõudsin
maha istuda kui ta avas mu kupee ukse, vaatas mind ja ohkas ning
istus maha.
No comments:
Post a Comment